27.11.2012

In the magazine- part one!

Det hele startet en torsdag i oktober - eller, korreksjon- en stresset onsdag i oktober! Barna hadde sin faste fridag fra barnehagen. Litt dårlig timeing! Lillekarlotten hadde bursdag påfølgende lørdag. Kjempekoselig familiebesøk fra Trøndelag var ventet med Karlottes kjære søster, svoger og tante Karlottes fine nieser. Kaker skulle bakes, gjesterom (når ikke i bruk- praktisk lagringsplass for alt som ikke fant sin opprinnelige plasseringsplass der og da...- gjennkjennelse anyone?!) ryddes og sengeplasser res opp. Mat for besøk og bursdagsfeiring skulle planlegges og handles. Ikke minst skulle det ryddes og vaskes.
Det innrømmes gjerne - Karlotte var litt småstresset denne dag - sånn i utgangspunktet! Det ble ikke bedret av det faktum at huset midlertidig skulle pyntes til jul for besøk av Bolig Pluss og Tv2 for laging av Juleverksted-repportasje påfølgende dag! For hvor er egentlig den helvetes adventstjerna i oktober liksom?? Iallefall ikke der man TRODDE man hadde lagt den i januar.....
Redningen ble jobben til Karlotte! Med julevarer på vei inn til ZANZ ble det julestæsjing i Landhandleriet. Ned på lageret på jobben og plukke fram, bære opp, kjøre til Landhandleriet. Mann og barn var satt til å rydde og vaske imens - ingen tid å miste, alle mann til årene liksom!
Etter leggetid av barn begynte Lokfører`n å gå lei Karlottes stylingpåfunn. Han truet med å gå å legge seg! Inteligent gjort hadde han tatt på seg en overtidsvakt som startet 04.00 og pågikk til 15.00 påfølgende dag. Og hvem sier at menn kan ha tungt for å lære av tidligere erfaringer og ta med seg den lærdom videre? Det er vel det største genistrek Lokfører`n for sin egen del noen gang har gjort! Ikke bare kunne han sitte i ro og mak og kjøre tog mens GALSKAP i lett utgave utspant seg i Landhandleriet en tidlig morgen i kombinasjon av småvrange barn, siste minnutters panikkstyling og litt for dårlig tid!!

I ettertid har Karlotte tenkt at det til og med kunne være et slags bevis på at endring ER mulig- og at det teoretisk sett burde kunne la seg overføre til andre deler i livet, som for eksempel huske å lukke do-lokket etter do besøk. Senere forskning har vist at det er det ikke. Det kan mulighens ha noe å gjøre med at gevinsten på langt nær er så stor ved å huske å gjøre det siste som å kunne sitte i ro og fred og kjøre tog under et besøk av ikke mindre en to team med journalister og fotografer!
Så- her, langt nedi "skolestilen" har du sikker forstått det: Barna skulle også være hjemme for dette. Altså ikke i barnahagen hvor andre tar seg av å gi de passe pedagogiske utfordringer, nok oppmerksomhet, ja la oss like godt slenge på MAT!
De hyggelige jentene fra Bolig Pluss ankom først. Stemningen var god. Karlotte hadde i kjent "gjestfri-husmoremne-man trakterer da alltid-sine-gjester-stil" planlagt en deilig lunsj oppi det hele, OG bakt havrekjeks med sjokolade med sine barn på morgenkvisten (før kl 8) - JA DA, Karlotte er klar over det selv- tvangsinnleggelse neste for den kjeksbakingen!!
Etter ca 15min hadde Ludvigsen fått nok!! Han hadde vært super under repportasje besøk 1, 2 og 3 tidligere på sensommeren- men nå var han FERDIG med denslags. Bare for å male et bilde....Prøv og skulle motivere en nesten 4åring og en LEI 5 åring til å skulle klippe intrikate mønstre ut av silkepapir- med voksensaks fordi mammaen hans ikke klarte å huske hvor hun i farten hadde ryddet bort barnesaksene. Eller motivere umotiverte barn til perling snøkrystaller, mens man smiler, snakker pedagosisk OG bilr filmet. Karlotte selv hadde begynt å produsere svettebart på det tidspunkt (mon tro om også det er en trønderting?)

Lego er mye morsommere en latesomjuleverksted i oktober! 
I det siste boligpluss hvor resultater av besøket er å lese er det et bilde av barna hvor de sitter i sofaen og spiser Lollipop. Bildeteksten er som følger "Is på pinne smaker ekstra godt for ivrige juleverkstedentusiaster, og pauser må man jo ha". 
Sannheten var som følger: Karlotte hadde kastet yrkesstoltheten og dermed pedagogikken over bord og lovet Ludvigsen is om han bare ville være litt medgjørlig og late som vi hadde juleverksted litt til mens den hyggelige filmfotografen fra Tv2 fikk filmet litt (MED LYD!! Skrekk og gru- Karlotte har INGEN kontroll over hva som kom med på den tapen!). Ikke bare nektet Ludvigsen å samabeide som avtalt under forhangdlingsrunden/bestikkelses-forsøket. Han gikk til fryseren og tok seg en is før han tok på seg Lynet capsen mammaen hans hadde forhandlet BORT fra godkjente klesvalg for besøk!

1-0 til Ludvigsen. 
0 til Karlotte der altså om noen ramlet av den lange argumentasjonsrekken. 
Lunsjen fant Karlotte kjapt ut at måtte utgå med høye kneløft- noe som egentlig bare førte til lavt blodsukker på mor (barna fikk en skive altså!). Når Lokfører`n endelig kom hjem kl halv 4 gjensto det fortsatt litt arbeid. Karlotte var kaputt på det tidspunkt, så godt var det at han kunne overta litt.

Kl 17.00 MÅTTE Karlotte være på jobb. Boklansering av Sanselig Jul sto ZanZ for denne kvelden. Repportasjeteam ble småfrekt forlatt i Landhandleriet (fortsatt uten å ha fått annet en litt kaffe og havrekjeks), Karlotte hadde heller ikke rukket å spise noe enda- men svettebarten holdt stand! Ned på ZanZ  bar det for å møte hyggelige bloggere, kjente og kunder. Karlotte spiste seg kvalm på cup cakes og sjokolade (det ER som mat å regn i en sådan stund!)
Vel hjemme var det bare å pakke ned og rydde bort jula for besøk og bursdagsfeiring! Besøket ankom sent på kvelden, Lillekarlotten ble behørlig feiret og vi fikk hygget oss masse i løpet av helgen:-)

Med denne skolestil var Karlotte endelig innom med et innlegg etter en LANG pause fra privat blogging. På tampen skal det presiseres at det også var veldig hyggelig med repportasje-besøk. Det var bare timingen som gjorde det litt mer hektisk en det kunne ha vært! Karlotte vurderer å invitere Bolig Pluss redaksjonen på kunsj en dag for å kompansere for dårlig vertskap.

Det skal også sies at Karlotte er utrolig spent på hva fotografen fra Tv2 klarte å klippe sammen av dette besøket. Innerst inne er hun litt redd det skal bli et slikt "Se hvordan bloggerne egentlig er bak den"perfekte interiør fasaden" repportasje! Kanskje innslaget kommer på et kritisk debattprogram om rosabloggere isteden for som en hyggelig adventsrepportasje på God Morgen Norge? OH NO!!(Tvangsinnleggelsesgrunn nr 2 - for ekstra livlig fantasi en tidlig morgenstund!)
Alle de lyse, fine bildene kommer fra Bolig Pluss.
De andre kommer fra hun som ikke hadde tid til å sjekke innstillingene på kameraet denne dagen....! 
Om du har hengt med ned til hit er det veldig hyggelig at du tok turen innom bloggen selv etter så laber aktivitet som det har vært den siste tiden! Det må da komme et innlegg til etterhvert. Som innleggstittelen indikerer - det kommer en "part two"!

God tisdag, klem fra Karlotte.

67 kommentarer:

  1. Kjære, fine, strålande, kreative, elskelige, skjønne Karlotte. O M G. For ein dag du har hatt... Veit du, svettebart er ikkje berre ein trøndergreie, sunmøringar har også svettebart, i alle fall denne. Eg er salig imponert over alt du har fått pressa inn på ein dag, og det er så enormt godt å sjå at eg ikkje er den einaste som er tidsoptimist. Eg trur eg kjem ned og feirer jul med dåke, for det kosligaste huset i Norges land med jul MÅ vera Landhandleriet :-) No har eg altså mottatt det BoligPluss bladet, det ligg heime og er enno ikkje åpna. Eg sit på jobb og lurer på om ikkje eg har vondt ein stad, slik at eg kan skofta jobb, gå heim og legga meg på sofaen og koooosa meg med å lesa julereportasje frå den varmaste og finaste heimen eg veit om. Sørens moral. Eg får det ikkje til... Men altså, first thing når eg kjem heim. Og eg veit at etterpå blir eg inspirert og motivert til å finna fram litt julestemning i egen heim. Så, på forhånd takk for det.

    Ekstremt stor klem frå Eli

    SvarSlett
    Svar
    1. Gode, fine Eli - tusen takk for vakre ord!! Jula blir vel fin uansett hvor du er så lenge du er der og tryller frem god stemning! Fortsatt fin fin dag, klem klem

      Slett
  2. PS! Går det an å bli skjønnare enn Lille Karlotten? I don't think so... Og GO! Ludvig, hehe, han blir sikkert politiker - beinhard i forhandlingane ;-) Gleder meg til politiker med caps og is!

    SvarSlett
  3. Svettebart her oppe i finnmark også, och i Sverige!!

    Noe av det beste jeg lest så langt i blogglandia. Dette innlegget har alt, syns jeg!
    Humor, erlighet, flotte bilder...og bart c",)

    Når vises repotasjen på God morgen Norge??!?

    Klem Anna

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk for det Anna! Jeg har noen innlegg jeg er mer fornøyd med enn andre, og dette kom til meg i natt da jeg ikke fikk sove - litt må man by på seg selv;-) Jeg aner faktisk ikke når repotasjen skal vises, får sende en mail og spørre om de greide å få noe fornuftig ut av det! Fortsatt fin dag, klem klem

      Slett
  4. hahah, fantastisk!!
    Du skriver så bra Monica:)
    Reportasjoen i Bolig Pluss ble i allefall veldig bra!
    Så koselig ♥
    Men det hørtes ut som en farlig stressende dag ja:)
    Når det er sagt så kunne det ikke sees noe bart på deg på Sans lanseringen, så du beholdt roen godt - utenpå den dagen, hehe:))

    Ha en FAB tirsdag, fine du:)
    Sees vi på torsdag?

    SvarSlett
  5. Hei på deg!
    Tusen takk for en fantastisk skrevet skolestil som var akkurat lang nok til en kopp kaffe og to brødskiver med hvitost;) Jeg ble faktisk ganske stressa av å lese dette, mens samtidig fikk jeg humret for meg selv på morgenkvisten! har jo lest reportasjen i boligpluss, så det var gøy å lese den nakne sannhet bak;)
    Lykke til med julepynting nr to i år, som forhåpentligvis blir litt roligere enn den første;)
    Ha en fin dag!

    klem fra Hanne:)

    SvarSlett
  6. Herlig innlegg! Kjente meg igjen flere plasser. Hehe. Tror vi alle har et rom der vi slenger saker inn, som vi ikke finner plass til der og da. Og det hoper seg mer og mer opp. ;-)

    SvarSlett
  7. Ja dette hørtes hektiskt ut:)Men sikkert veldig koselig....
    fin dag til deg
    klemklem

    SvarSlett
  8. Hahahahahahahahahaha, jeg dauer!!!!!!!

    SvarSlett
  9. Hehehehehe!!! Jeg husker du fortalte om det :) Fantastisk!

    SvarSlett
  10. ÅÅ kjære deg! hehehe... Helt utrolig at du klarte å være så rolig og fattet på boklanseringen :D Ingen kunne se at du var så stresset under overflaten så der gjorde du en suveren jobb! hihi.. Jeg er innom her å henter inspirasjon stadig vekk selv om det ikke er nye innlegg hos deg ;)Og jeg leser alltid hele teksten din- uannsett hvor lang den måtte være- for du skriver så morsomt! *ler* God tirsdag til deg! klem

    SvarSlett
  11. Oioi, kjenner jeg føler veldig med deg i alt det stresset der!! Minner om liknende stressituasjoner her hos oss strømmer på; særlig når ungene ikke er samarbeidsvillige og gjester skal ankomme om alt for kort tid ;) Synes du er flink jeg!! :) Fin tirsdag :) Klemmer

    SvarSlett
  12. Ha ha ha ha.... det her er heilt fantastisk godt skrevet frøken! Eg ler så tårene trillar... ;)
    Om det er noko trøst, var eg ganske så shaky og stressa sjølv og følte du var verdas mest avslappande, pedagogiske mamma med ALT på stell, ein superstylish heim OG roen så det holdt! Heilt til lollipoppane kom fram ;)

    Har du forresten høyrt når det kjem på skjermen?

    Stor klem

    SvarSlett
  13. Kjære Karolotte, så morsomt og lese innlegget ditt. Du er savnet på bloggen, men får deg jo litt på IG da;) Det må jo kompansere i en travel hverdag, eller tidsklemma som alle snakker om;);) Ble nesten svett da jeg leste innlegget, og jeg gruer meg til NIB kommer i starten av desember. Verdens hyggligtse jenter, men jeg stresser alltid i forkant. Er liksom bare meg det....perfeksjonisem hørt om det? men kan ikke strebe etter det...;);)

    SvarSlett
  14. Tror du klarte deg bra jeg! Skal kjøpe bolig pluss så jeg får lese om deg ;) klem

    SvarSlett
  15. Hei:) Så flott blogg og vakkert hjem du har! <3 Lurer på hvor du har fått tak i den store nydelige adventstjernen..?:)
    Smil fra Kjersti fra Bergen <3

    SvarSlett
  16. Hihi! Veldig morsomt å lese ettersom at jeg las i bladet tidligere i dag ;)
    (Jeg er litt treig da, både med å lese i blad og blogger tydeligvis ;)

    VELDIG fin reportasje var det!
    Håper dere får ei fin jul i Norges vakreste hjem :D

    klem!

    SvarSlett
  17. Her var det fint! Jeg følger deg videre :)

    SvarSlett
  18. Hei! :)
    Har du det største eller det minste gulvteppe fra ikea? (det stripete)
    God Jul :)

    SvarSlett
  19. Hvilken str er IKEA gulv teppe ditt? :)

    SvarSlett
  20. Jeg må innrømme at jeg ble helt svett bare av å lese om en dag i karlotteheimen så hvordan du overlevde dagen må jeg bare beundre stort. Det er jo sjelden sånn at ting går som man håper når det er ekstra viktig. Når ting brenner er det bare å kaste pedagogikken og ta i bruk alle skitne triks man kommer på :-)

    Håper du har hatt en herlig julefeiring søta, håper vi møtes snart igjen. Jeg storkoste meg hos Maia med herlig skravling så det må vi gjenta på nyåret.

    Ha en knall og sprudlende nyttårsfeiring!

    Klem
    Anett

    SvarSlett
  21. Ville bare innom for å ønske godt nytt år!!!
    God klem fra meg.)

    SvarSlett
  22. kor bi du av ? :) savner de vakkre innleggene dine :)

    SvarSlett
  23. Hei! Håper alt er bra med dere! vi savner deg her ;)

    SvarSlett
  24. Hallo Karlotte, ich hab gestern ein Ikea Heft in die hand bekommen und hab mich gar nicht satt sehen können, an eurem Heim!!! Wunderwunderschön, ich hab mich verliebt!!!
    Ein ganz besonderes Zuhause habt ihr euch geschaffen.
    Schönes WE und ganz lieben Gruß, Karin

    SvarSlett
  25. Savner deg Monica, kan du ikke dukke opp igjen snart, pliiiis! :)

    SvarSlett
  26. Håper alt er bra hos deg! Savner de inspirerende innleggene dine!!
    Karen:)

    SvarSlett
  27. Savner deg så på bloggen din! Dukker du opp snart?? :)) Ønsker deg fine sommerdager! :)

    SvarSlett
  28. Based on these 4 reasons, we conclude that Sprint replica rolex offers a much greater likelihood of turnaround potential in the telecom sector instead of Nokia. Aggressive investors may want to finance a long position in Sprint cartier replica by entering into a short position with Nokia. We can see how even while Sprint was in the midst of a multi-year, multi-step transition process, it was still able to rolex datejust replica outperform Nokia by a wide margin since the end of 2008.

    SvarSlett
  29. Jeg er aldeles henrykt over nettsiden din. Ta gjerne en titt på bloggen = ) =) Eg blogger litt om tapet Dessverre er ikke nettsiden så god som din :/

    SvarSlett
  30. The Paleo Diet can be more restrictive diet than regular gluten and dairy free
    diets. In contrast to high priced drugs and medical care, the improvement dietetic therapy is free of charge.

    Cool the baking sheet for 5 minutes before adding more cookies to it.


    Feel free to surf to my webpage gluten free wine list; https://vimeo.Com/96971445,

    SvarSlett
  31. Hey keep posting such good and meaningful articles.

    SvarSlett
  32. Are you planning on 김천출장샵hosting a swap anytime soon? I recently stumbled upon busy bags and think my little man would devour them!

    SvarSlett

Jeg blir så glad for en kommentar! Leser hver og en og setter pris på alle:-)