12.12.2011

A good day!

Karlottes nye, tøffe lille magnet,
Kjøpt hos ZanZ her om dagen! 
Karlotte har hatt slik en fin dag i dag!
Den startet først og fremst med at begge barna sov i sengene siden helt til det ble morgen (at Lokfører`n var på jobb i natt og ikke lå og snorka i øret på Karlotte var akkurat natt til i dag helt greit det også!).
Frokostidyll sa du? Dette bilde er fra en morgen forrige uke, FØR oppussingsstresset hadde satt inn
og ETTER at barna var levert i barnehagen! Men det passet liksom inn med teksten her nå;-) 
Etter de sedvanlige morgenrutiner med matpakkesmøring, påkledning og andre "ikkeinteriørrelaterte" aktiviteter, dro Karlotte ut av døren med armene fulle av de siste interiørartikler og litt bakst for å assistere til siste finpuss-styling før fotoshoot til sjefen sjøl!
Kul miks av originale gamle, rå ting!
Vi ble egentlig ganske fornøyde med resultatet. Monica (den ene av de to fine eierne på ZanZ) har en utrolig kul miks av gammelt og nytt, med en deilig bruk av mørke kontraster. Ikke rart butikken er kul når man ser stilen hennes hjemme:-) Karlotte kunne flyttet rett inn!
Fotoanledningen var JUL så huset var stylet i en enkel og naturlig julestil.
Karlotte er svak for det litt rå og industrielle og har planer om å "låne" med seg alt i dette hjørnet, bare ikke si det til noen!
Ferdig med litt inspirerende kreativitet og styling på morgenkvisten bar det tilbake til Landhandleriet for å møte en god venninne og hennes skjønne lille Vilma på 2 mnd. Etter en god sushi-lunsj ble det storproduktsjon av konfekt til jul (eller advent....er det ikke nå en skal kose seg??!)
Bilde tatt tidligere i uka, FØR sparkeltornadoen feide inn!
Blir vel noen nye bilder en av de nærmeste dagene:-)
Fortsatt rusa på sukker etter konfektlaging gikk Karlotte løs på siste strøk med maling på vegger og tak på gjesterommet etter at småtrollene var i seng. Hun var SUPERKLAR for å ta første strøket på gulvet også, som Lokfører`n hadde preppet så bra i dag. Da den aktuelle malingsbøtta var lokalisert (det er vel sånn ca 30 stk rundt omkring i "krigssonen!- dvs 2 etg!) viste det seg at malingen nok hadde fryst på et eller annet tidspunkt:-( Det veltet hele progresjonsplanen til Karlotte, men etter Lucia tog i barnehagen i morgen tidlig bærer det rett ned på Maxbo for å kjøpe gulvmaling! Gulvet må da ikke herde like mye på et gjesterom som et bruksrom, må det? Hadd no sjett ferr mæ tooo strøk i mårra ja (trøndersken slo inn!)

Denne mandag må sies å ha vært i interiør og kosens tegn 
- en fin kombo egentlig - og ikke værst til mandag å være:-) 

Har du hatt en fin dag?!

Klem Karlotte.

6 kommentarer:

  1. Du, hva er adressen til sjefen din sa du? *S* Skapet og den stolen var jo to die for...

    har blitt litt konfektlaging her også, men det blir jo så fort tomt a gitt!

    Lykke til med malingen i morgen..
    klem

    SvarSlett
  2. Heisan, så flotte fotoshoot bilder :) Og for noen nydelige katter dere har fått. Her er vi litt triste om dagen. Vi var nødt til å ta katten vår på lørdag. Hun var så syk. Det er forferdelig trist uten henne. Og nå sitter jeg her helt alene og hører på musene som løper i veggene. Uff det er ekkelt !!! Ellers så har det kommet 6 stk Eames inn i huset :) Det ble bare så fint. Skal se om jeg kan finne litt blogglyst en dag, så skal jeg få tatt bilder å vise.
    Klem

    SvarSlett
  3. Så mange flotte bilder du viser frem skjønne! Den lysestaken får jeg aldri nok av! Må bare lage meg en slik en en gang! Og for en flott pakkekalender!

    Ser dere står på! Flinke er dere!!! Helt imponert her jeg! :)

    Ha en fortsatt fin kveld!

    Klem Lene

    SvarSlett
  4. Eg har hatt ein veldig fin mandag, har invitert mine skjønne og tøffe kolleger heim til julelunsj, så den vart både god og long og veldig veldig koselig :) I kveld har eg baka lussekattar, og eg trur kanskje eg har spist ti av dei sjølv - so no har eg stor og tjukk bollemage og det driter eg i (i alle fall bittelitt).

    Flott heim du har vore på besøk i, må eg sei. Oj oj. Og så hatt bebis besøk da, det er jo magi i seg sjølv - til og med utanom juletid.

    Lykke til med Lucia tog og golvmaling!

    Klem Eli

    SvarSlett
  5. Nyyydelige bilder. Liker bare mer og mer det litt industrielle. Og det hadde virkelig ikke vært meg imot og eid det skapet nei. Najs :)
    Du har hatt en knall start på denne uka da skjønner jeg. Så kos :) Man må passe på å få kosa seg innimellom også.
    Flotters tirsdag til deg
    klem Jane

    SvarSlett
  6. åh gud hjelpes meg, nå fikk jeg et snev av dårlig samvittighet! Jeg som hadde tenkt til å la den slagbenken stå umalt til etter jul! *S*
    fikk et forslag på neon rosa.. men kanskje jeg saver med grått ja!

    Jeg falt for ryggen jeg også faktiskt og prisen....

    Stå på dere er så flinke...
    klem

    SvarSlett

Jeg blir så glad for en kommentar! Leser hver og en og setter pris på alle:-)