04.10.2012

Ha det på badet!

Karlotte bryter sin tradisjon med blogg-innlegg-titler av mer internasjonal karakter og kliner til med en på norsk, og noe mer barnslig!! Fine Nib utfordrer igjen, denne gangen med - ja, du gjettet riktig: BADET!

I Landhandleriet er ett bad så og si 100% ferdig, ett er 70% fullført (mangler noe så essensiellt som dusj, men detaljer, detaljer...!) Det som skal bli hovedbadet i huset står for tur denne vinteren om alt går som planlagt. Vi voksne i huset savner det ikke så veldig, man barna stakkars ser nok fram til å slippe å bade i babybalja si og kunne hoppe opp i et deilig, stort badekar!!

Karlotte slenger seg derfor på utfordringen med badet nede (det som er mest ferdig!) Dusj-sonen er i pusset betong, ellers er det store fliser på hulvet og glatte vegger og tak.

Servant og vegghylle er en hjemmepimpet variant fra Ikea og den er Karlotte strålende fornøyd med, luftig og fint til et såpass smalt bad. Enkelt å vaske under den vegghengte hyllen er det også.

Benken er en  original, vintage skatt fra Østen og har fulgt Karlotte i snart 10 år, vært med i tre hus og snart stått på ethvert rom. På badet er den fin for barna å sitte på. Den skjuler kurver under som er fylt med litt tøy til småttisene, selv om det også er veeeeldig lett og slenge fra seg klær på..... (men det gidder vi ikke å blogge!)

Nå skal Karlotte jobbe som en helt et par timer, pakke sammen barn og utstyr, plukke opp Lokfører`n på en stasjon og sette kursen til fjells. 4 dager på Hardangervidda med gode venner venter, og familien Glum gleder seg!! Fin helg, klem fra Karlotte.


PS: TUSEN HJERTELIG TAKK for alle de vakre ord og hyggelige gratulasjoner og tilbakemeldinger på at Landhandleriet vant Norges Vakreste Hjem konkuransen, det er utrolig hyggelig! Til uka braker det lør med besøk fra både tv og magasin igjen..., teasertøs! Kommer nok litt mer avsløringer etterhvert;-) 


22 kommentarer:

  1. Så fint det badet deres altså!
    Liker at det ikke er fliser på veggene.. vi har på to vegger,
    men neste gang tror jeg ikke det blir på noen ; )

    God tur til fjells, vi kjørte over Hardangervidda på søndag og
    det var helt nydelig. Og lykke til til uken, dette gleder jeg meg
    til å høre mer om : )

    Klem : ))

    SvarSlett
  2. Rå stilig bad og benken var knall fin :)
    Gratulerer som vinner foresten, såååå fortjent :)

    Ha en fin langhelg t fjells :)

    Klem fra Camilla

    SvarSlett
  3. Digger badet ditt...Å kos dere på fjelltur!!

    SvarSlett
  4. Kjempefint badet ditt,mitt er ikke noe å ta bilde av:)
    Fin tur,kos dere!
    klemklem

    SvarSlett
  5. Steikji fint bad... Må en gjøre noe med betong veggene for at de skal tåle vann? Ikke støve lissom? :)

    SvarSlett
  6. Dette var et skikkelig stilig og fint bad!! Herlig dusj og ikkje minst en flott benk :)
    Herlig med tur - kos dåkke!!
    -Anja-

    SvarSlett
  7. Dere har et fantastisk fint hjem, og dere har stått på som helter. Seieren er virkelig vel fortjent. Dere inspirerer veldig, og gir litt følelsen av at ingenting er umulig... Det er en følelse jeg liker ;-)

    God tur på fjellet, og takk for at du deler <3

    SvarSlett
  8. Lækkert Monica!!
    Elsker betongveggen ♥

    Ha en happy tur til fjellet, heldiggriser, norsk natur og fjell i høstdrakt er noe av det fiiiineste jeg vet... sukk:)

    SvarSlett
  9. Utrolig tøft bad! Lykke til. Utfordringen! :)

    SvarSlett
  10. Kjempe stilig bad:)
    Likte så godt det tradisjonelle bad merket på døren:)
    Lykke til med utfordringen:)
    Klem Merete

    SvarSlett
  11. Nydeligste og kuleste badet ever!

    ønsker deg en nydelig fredagskveld! Jeg får mannen hjem fra Amsterdam ikveld og jeg gleder meg!
    klem&smil

    SvarSlett
  12. Det er så sjuuukt fint det badet deres asså.. Misunnelig på betongveggen!!

    :)

    SvarSlett
  13. Vanvittig fine badet! Neste badet vi pusser opp blir det definitivt betongvegg:) Og gratulerer så mye med seieren i Norges vakreste, virkelig vel fortjent:) Klem

    SvarSlett
  14. Ah, finaste badet. Det er egentlig tortur å sjå alle desse flotte bada i NIB si utfordring. For me har berre det tristaste badet :( Men ein dag, ein dag skal også Frøken Fryd ha eit fint bad - eg er overbevist! I grunnen så likar eg ALT på badet ditt. ALT!

    Stor klem!

    SvarSlett
  15. Nydelig hjem du har! Gratulerer med seieren!
    Jeg lurte på om du kan skrive litt om prosessen da dere lagde betongveggen på badet.
    Hva har dere under betongen, hva har dere over? Navn på produkt..

    Jeg skal til med oppussing etter hvert, og har for lengst forelsket meg i den industrielle stilen. Hadde likt å hatt en slik, flott vegg på mitt kommende bad .. :-)

    Mvh Marthe

    SvarSlett
  16. Badet ditt er helt nydelig :) Herlig inspirasjon til ei som drømmer om nytt bad i disse tider :))

    Jeg har lagret deg i min bloggliste, og i den forbindelse "lånt" headeren din :) Håper dette er greit :)

    Ha en fortsatt fin kveld :)
    Klem
    -Interiorblogg by Anita

    SvarSlett
  17. DU HAR DET NYDELIGSTE HJEMMET EVER!!!!!! PUNKTUM FINALE:-)

    SvarSlett
  18. We can see that both companies are gambling swiss replica watches on a revolutionary smartphone. Sprint is gambling replica watches uk its company's future on selling the Apple iPhone, and Nokia is hoping to restore its growth and profitability with the Nokia Lumia replica handbags 900 Windows phone. We are surprised that Nokia does not make phones available for the Verizon and Sprint networks, since those two companies comprise replica wathces about 50% of the US wireless carrier market.

    SvarSlett
  19. What you're saying is completely true. I know that everybody must say the same thing, but I just think that you put it in a way that everyone can understand. I'm sure you'll reach so many people with what you've got to say.

    SvarSlett
  20. Hei! Jeg elsker servanten! Husker du hva modellen heter?
    Tusen takk!

    SvarSlett

Jeg blir så glad for en kommentar! Leser hver og en og setter pris på alle:-)