04.10.2011

Busy times!

Heisan!
I dag har vært en skikkelig ordne og fiksedag. Har "fått tilbake stua" vår etter at halvparten av møbler og nips har vært benyttet til å møblere og style leiligheten (barna var litt skuffet over at innendørs fotballbanen var borte...!). Vi har etter en ganske arbeidsom prosess fått oss en veldig hyggelig leieboer!

Ellers har Karlotte flyttet rundt på utallige esker og poser i det store flyttelasset på loftet. Hun skal nemlig på lang kjøretur med babyutstyr til lille niese Mia i morgen. Lillesøster skal kjøre imot også treffes vi en eller annen plass i Østerdalen!

Karlotte blir så nostalgisk av å se igjen babyklærne til Lillekarlotten, vogga og kurven at hun kjenner det  napper bittelitt i eggstokkene - DET kunne Lokfører`n fortelle at det IKKE gjorde i hans forplantningsorganer;-) Karlotte er nok en smule mer sentimental:-)

SvigerinneM kommer straks innom og skal hente en haug med babyutstyr hun også. Karlotte blir nemlig tante til en liten frøken til i desember<3

Opp i alt dette har Karlotte endelig fått malt glasskapet i stua. Siste strøket tørker i skrivende stund og Karlotte har derfor ikke fått stæsja det enda - kun i hodet foreløpig. Det klør i fingrene og planene er klare!! Her tømmer vi ikke skapet for saker før maling hvis det ikke er strengt nødvendig.....!

Dagens bilder viser derfor kaoset i Landhandleriet og et skap under malingsprosess.

Må helt til slutt få takke for de fine kommentarene dere legger igjen. Jeg skal ta meg en tur innom de fine bloggene deres ved første anledning. Morsomt med du er som "nabo" til Landhandleriet, og så koselig med kusine Kari, hils resten av familien så masse!

Nei, nå skal Karlotte hive eplesmuldrepaien i ovnen, vaske av seg malinga på hendene og fyre opp litt stearinlys. Hva gjør du i kveld?!

Ha en fortryllende høstkveld, klem fra Karlotte.

5 kommentarer:

  1. Hei skjønne! Så nydelig skap da! Lekker farge du har valgt. Gleder meg til å se det ferdig. Blir spennende å se hva du får inni det etterhvert, om du ikke ville ha glassene. Jeg har også litt røffere stil i mitt, men noen glass er det.

    Tusen takk for koselig mail! Jeg fikk alle bildene ja :) Er ca sånne bord som det brune med skuff og det kjøkkenbordet som du har på butikken din. Hva skulle du ha for det brune? Får se hva lommeboken sier først :)

    Ønsker deg en skjønn kveld!

    Klem Lene

    SvarSlett
  2. Hei nabo ;)
    Skapet ser jo ut til å bli kjempeflott. Jeg har vært på Zanz i dag og bestillt maling :) Vil male flere ting her hjemme ;)

    SvarSlett
  3. Oj oj - eg skjønner at det kan nappe litt i eggstokkane ja. Det har nappa i mine også, men Herr Fryd er kjip og vanskelig ;) når det er sagt så er det akkurat passe med to born også - så har me ein til kvar hand. Me anser oss altså som ferdige med produsering men tar gjerne i mot små nieser og nevøer - har til no fått heile.... ein... Men har håp om fleire ;)

    Spennande med maling av skap! Eg har fortsatt i bakhovudet tipset om maling eg fekk hjå deg til dei diiiigre Bombay møblane våre. Men no ser det ut for at Herr Fryd har innsett at me MÅ ha større spisebord om han vil invitera heile familien sin til jul - altså får Frøken Fryd nytt spisebord som skal bestillast på torsdag. Og ikkje nok med det ser du... muligens kan det være at det dett eit nytt salongbord oppi handlekorga også ja. Oh joy!

    Må du kjøra forsiktig da, Karlotte :)

    Klem klem.

    SvarSlett
  4. Godmorgen :)
    Ja, det var nok meg. Så det var en dame som gikk rundt å knipset bilder. Koselig å møte deg ;) Vi får ta det mer offisielt neste gang :)
    Klem

    SvarSlett
  5. Så fint skapet blir. Er det Pure maling på gang?

    Jeg synes også vuggen og den lille kurven var så koselig! Fikk lyst til å reprodusere meg selv med en gang til tross for at jeg med lillemor i magen var kvalm døgnet rundt... ;)

    Ha en fin dag!

    Klem, Pernille

    SvarSlett

Jeg blir så glad for en kommentar! Leser hver og en og setter pris på alle:-)